capítulos de livros

2017

Barbosa, B. (2017). Happiness in marketing, In R. R. Ripoll (Ed.), Entornos creativos, empleados felices: Una ventaja competitiva en la gestión empresarial y territorial (pp. 75-90). Albacete, Spain: Uno Editorial.

Batista, J. e Marques, R. P. (2017), An overview on Information and Communication Overload, In R. P. Marques, & J. Batista (Eds.) Information and Communication Overload in the Digital Age (pp. 1-19). Hershey, PA: IGI Global.

Campos, C.; Rodrigues, L. e Jorge, S. (2017), The role of Management Accounting Systems in Public Hospitals and the construction of Budgets: a literature review; Public Health and Welfare: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications , in IGI Global Publishing, DOI: 10.4018/978-1-5225-1674-3. CH014.

Marques, R. P (2017), Continuous Assurance – The Use of Technology for Business Compliance, In M. Khosrow-Pour (Ed.) Encyclopedia of Information Science and Technology. 4th ed. Hershey, PA: IGI Global.

Marques, R. P. (2017), Continuous Assurance and Business Compliance in Enterprise Information Systems, In M. Tavana (Ed.), Enterprise Information Systems and the Digitalization of Business Functions (pp. 99-119). Hershey, PA: IGI Global.


2016

Costa, C., Caçador, S., Breda, Z., Carvalho, I. e Costa, H. (2016), Capítulo Educação e igualdade de género: o caso do Ensino Superior em turismo no Brasil, in Livro Turismo, Trabalho e Gênero: uma abordagem interdisciplinar, ISBN: 978-85-98601-66-3, Editora UFOP/Departamento de Turismo, Ouro Preto, Brasil.

Estima, A. e Duarte, P. (2016), Chapter The mismatch between undergraduate marketing education and employers’ requirements in Portugal,  in Book Global Perspectives on Contemporary Marketing Education, ISBN: 9781466697850, IGI Global Editors.

Mendes, H., Santos, C., Ferreira, A., Marques, R., Azevedo, G e Oliveira, J. (2016), Chapter Local Authorities and the Disclosure of Financial Information via the Internet: the Portuguese Case, in Book Global Perspectives on Risk Management and Accounting in the Public Sector, IGI Global Editors, ISBN: 978-146-66-9803-1.

Pinheiro, M., Simões, D. e Santos, C. (2016), Capítulo Perceções e perspetivas dos estudantes do Ensino Superior sobre estratégias de ensino e aprendizagem, in Livro Inovação no Ensino Superior - Volume 2, ISBN: 978-989-98679-8-7, Editora Coleção Estratégias de Ensino e Sucesso Académico, CINEP/IPC.


2015


Carvalho, A. e Moreira, A. (2015), Chapter Supply Chain Management: Identifying Innovative Suppliers, in Handbook of Research on Internationalization of Entrepreneurial Innovation in the Global Economy, IGI Global, ISBN13: 9781466682160| ISBN10: 1466682167| EISBN13: 9781466682177|DOI: 10.4018/978-1-4666-8216-0.


Carvalho, A. e Moreira, A. (2015), Chapter Strategic Challenges of the Portuguese Automotive Industry: In Search of an Iberian Sourcing Strategy, in Handbook of Research on Global Competitive Advantage through Innovation and Entrepreneurship, IGI Global, ISBN13: 9781466683488| ISBN10: 1466683481|EISBN13: 9781466683495| DOI: 10.4018/978-1-4666-8348-8.


Carvalho, A. e Moreira, A. (2015), Chapter Internationalization Approaches of the Automotive Innovation System – A Historical Perspective, in Technological Change, In Tech, ISBN 979-953-307-560-9 DOI: 10.5772/2314.

 

Costa, M. e Santos, C. (2015), Chapter Domain Specificity: semasiological and onomasiological knowledge representation, in Handbook of Terminology - Volume 1, ISSN: 2352-1821, Editora John Benjamins.


Moreira, G., Pinheiro, M. e Raquel, A. (2015), Capítulo Pensar e Partilhar Práticas de Qualidade no Ensino Superior, in Livro Experiências de inovação didática no ensino superior, ISSN: 978-972-729-087-1, Ministério da Educação e Ciência.


Pinheiro, M. (2015), Capítulo Perceções dos Estudantes sobre as atividades de ensino que são desenhadas como Boas Práticas, in Livro Pedagogias no Ensino Superior, ISBN: 978-989-98679-5-6, Editora Coleção Estratégias de Ensino e Sucesso Académico, CINEP/IPC.


Simões, D. e Filipe, S. (2015), Chapter Web 2.0 technologies and marketing, in Handbook of Research on Innovations in Marketing Information Systems, IGI Global.


2014


Balonas, S. e Marques, S. (2014), Chapter Saving lifes: involving citizens in the chain of survival - the critical role of placement, in Social Marketing – From Tunes to Symphonies, 2nd Edition, Routledge, ISBN 978-0-415-68372-2.


Costa, C; Carvalho, I.; Caçador, S. e Breda, Z. (2014), Capítulo Emprego e igualdade de género no ensino superior em Turismo: Uma análise tendo por base um estudo comparativo entre Portugal e Brasil, in Produtos e Competitividade do Turismo na Lusofonia - Vol.II, Escolar Editora,  ISBN: 978-9-72592-410-5.


Marques, S. (2014), Chapter Relationship Marketing involves parents in drug prevention, but how easy is it?, in Social Marketing – From Tunes to Symphonies, 2nd Edition, Routledge, ISBN 978-0-415-68372-2.


Santos, C. e Costa, M. (2014), Chapter Domain Specificity: semasiological and onomasiological knowledge representation, in Handbook of Terminology - Volume 1, ISSN-2352-1821.


Simões, D. e Pinheiro, M. (2014), Chapter Collaborative strategies of teaching and learning in higher education, in Collaborative Learning: Theory, Strategies and Educational Benefits, Nova Science Publishers, ISBN 978-1-63321-756-0.


2013


Simões, D. e Filipe, S. (2013), Chapter Impact of 2.0 on contemporary marketing, in Handbook of Research on Enterprise 2.0: Technological, Social, and Organizational Dimensions, IGI Global, ISBN 978-1-46664-373-4.


2012


Marques, R.; Santos, H. e Santos, C. (2012), Chapter Automation of the Approval and Control Process of Documents, in Organizational Integration of Enterprise Systems and Resources: Advancements and Applications, IGI Global, ISBN: 978-1-46661-764-3.


2011


Abrunheiro, L.; Camarinha, M. e Clemente-Gallardo, J. (2011), Chapter Reduction of the dynamic optimal control problem of the spherical free rigid body, in Mathematical Papers in Honour of Fátima Silva Leite, Editora do Departamento de Matemática, Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra, ISBN 978-972-8564-47-6.


Marques, S. e Domegane, C. (2011), Chapter Relationship Marketing and Social Marketing, in SAGE Handbook of Social Marketing, Sage, ISBN 978-1-849-20188-9.


2010


Marques, S. (2010), Chapter New Thinking for Social Marketing, in Psychology of Thinking, Nova Science, ISBN 978-1-616-68934-6.


 



última atualização a 03-05-2018
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